سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پلتفرم های عرضه کننده IDO

عرضه اولیه دیفای یا عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز مفهومی برای جمع آوری سرمایه برای پروژه های دیفای جدید است که در سال گذشته رونق گرفته اند. از آنجایی که شبکه‌ ها و بلاک‌ چین‌ های مختلفی در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارد که با یکدیگر سازگار نیستند، پلتفرم‌های IDO مختلفی برای رفع نیاز کاربران به این بلاک‌ چین‌ها ایجاد شده‌اند. در این مقاله شما را با پلتفرم های عرضه کننده IDO و نحوه کار آنها آشنا خواهیم کرد تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

معرفی پلتفرم های عرضه کننده IDO برای بلاک چین های مختلف

معرفی پلتفرم های عرضه کننده IDO برای بلاک چین های مختلف

در سال گذشته انفجاری باورنکردنی در فضای بلاک چین رخ داده است. این رشد قابل توجه با نوآوری و پروژه های جدید به این منطقه آورده شده است. اگرچه بسیاری از این پروژه ها ارزش لازم را ندارند اما برخی از آنها به موفقیت چشمگیری دست یافته و راه را به سمت فرصت های سرمایه گذاری سودآور نشان می دهند. با این حال، شناسایی این پروژه ها در مراحل اولیه تدارکات می تواند به یک چالش تبدیل شود که به طور کامل، به دلیل تعداد این پروژه ها نیست بلکه دلیل واقعی در موانع موجود برای ورود به آنها نهفته است.

IDO یکی از راه حل های جذابی است که به ما امکان می دهد به پروژه های بالقوه قبل از فهرست شدن در بورس های عمومی دسترسی داشته باشیم. این مساله به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد تا یک پیشنهاد توکن DeFi یا IPO یک صرافی غیرمتمرکز را با کمترین قیمت وارد کنند و بالاترین بازده ممکن را دریافت نمایند. با وجود تمام این نظرات، منطقه لانچ پد IDO به طور فزاینده ای شلوغ می شود. شایان ذکر است که همه لانچ پدها نمی توانند با خیال راحت پروژه های با کیفیت را به مشارکت کنندگان تحویل دهند؛ در نتیجه، انتخاب پلتفرم مناسب به یک چالش مهم تبدیل شده است. اهمیت این امر در این است که ما فرصتی برای مشارکت در گزینه های زیادی که موجود است را نداریم.

با در نظر گرفتن این موضوع، در این مقاله سعی می کنیم 10 مورد از پلتفرم های عرضه کننده IDO را که در بین پلتفرم های مبتنی بر قرارداد هوشمند محبوب هستند، بررسی کنیم. همه لانچ پدهای فهرست شده در این مقاله سابقه بسیار خوبی دارند و به دلیل ارائه ایمنی لازم برای پروژه های با کیفیت شناخته شده اند. با این حال، توصیه می‌کنیم قبل از پیوستن به پلتفرم های عرضه کننده IDO، دقت لازم را انجام دهید. در نظر داشته باشید که بازده مثبت این پروژه‌ها هرگز تضمین نمی‌شود و اکثر این لانچ‌ پدها سابقه بی‌عیب و نقصی در فرآیند انتخاب پروژه ندارند.

اگرچه لانچ ‌پدهای زیادی با محوریت اتریوم وجود دارند که پروژه‌های مختلفی را راه‌اندازی کرده‌اند، میکر دائو به دلیل طول عمر و کیفیتی که به مشارکت‌ کنندگانش ارائه می‌دهد، ثابت کرده است که یکی از بهترین پلتفرم های عرضه کننده IDO در نوع خود است. تصور می‌شود که این پلتفرم یکی از اولین پلتفرم‌هایی باشد که با ارائه خدماتی مشابه ارائه اولیه یک صرافی غیرمتمرکز، دسترسی عمومی به پروژه‌های جدید را فراهم کند.

این پلتفرم در ارائه انواع مختلف فروش توکن پیشگام بوده است؛ به عنوان مثال می توان به عرضه پویای کوین اشاره کرد. این رویکردها منجر به تغییر در نحوه دسترسی سرمایه گذاران به پروژه ها و فرصت های جدید شده است. میکر دائو از سال 2020 (اواخر سال 2018 و اوایل سال 2019) تا به امروز میزبان فروش چندین توکن جدید بوده و در این بازه زمانی، طیف قابل توجهی از محصولات را میزبانی کرده است.

روش کار با لانچ پد IDO میکردائو

روش کار با لانچ پد IDO میکردائو

برای دسترسی به تراکنش های مبتنی بر SHO در پلتفرم میکردائو، کاربران باید حداقل 500 توکن دائو در کیف پول خود داشته باشند و در پلتفرمی به نام DAO Pad ثبت نام کنند. بسته به تعداد توکن های DAO یا DAO LP که در کیف پول ثبت شده خود نگهداری می شوند، کاربران می توانند به مقدار مشخصی از قدرت مشارکت DAO دسترسی پیدا کرده و آن را به سطوح مختلف مالی تخصیص دهند. به طور کلی پنج سطح مالی در این پلتفرم وجود دارد و کاربرانی که به این پلتفرم می‌پیوندند به پنج سطح تقسیم می‌شوند؛ از Trench 0 (پایین‌ترین سطح مشارکت) در صورتی که بین 500 تا 1999 توکن DAO داشته باشند تا ترنچ 5 (بالاترین سطح مشارکت) که نیاز به نگهداری بیش از 50,000 توکن DAO دارد. سطوح بالاتر شانس بیشتری برای به دست آوردن مکانی برای شرکت در فرآیند SHO دارند. کسانی که در ترنچ 5 هستند می توانند انتظار داشته باشند که تمام فرآیندهای تدارکات SHO را به دست آورند.

انتشار آخرین پروژه ها در میکردائو

این لانچ پد IDO میزبان طیف گسترده ای از نسخه های قدرتمند هولدر از پروژه های محبوب است. برای مثال می توان در مورد اجرای پروژه هایی مانند My Neighbor Alice، Lossless Protocol و Orion Money صحبت کرد. 

پلتفرم BSCPAD مبتنی بر بایننس اسمارت چین

بایننس اسمارت چین در چند ماه گذشته رشد زیادی داشته است و به پلتفرم ترجیحی برای اکثر پروژه های جدید تبدیل شده است. این به دلیل سرعت بالا و سازگاری با ماشین مجازی اتریوم (EVM) و فی پایین این لانچ پد IDO است. BSCPad یکی از اولین پلتفرم های عرضه کننده IDO هایی است که در حمایت از پروژه‌های ساخته و راه‌اندازی شده در اکوسیستم بایننس چین هوشمند پیشتاز است و این صرافی غیرمتمرکز به دلیل فراوانی و کیفیت پیشنهادات استارت‌آپ خود شناخته شده است. BSCPad یکی از پرکاربردترین لانچ پدها محسوب می شود که در راستای عرضه بیش از 60 پروژه به میانگین عرضه بیش از شش پروژه در ماه شناخته شده است.

BSCPad چگونه کار می کند؟

BSCPad یکی از پلتفرم های عرضه کننده IDO

BSCPad از یک سیستم مبتنی بر سطح مشارکت برای تعیین نحوه مشارکت کاربرانش در فرآیند IDO استفاده می کند. در این زمینه، کاربران موظفند حداقل مقدار مشخصی از توکن‌های BSCPAD را برای دستیابی به سطوح مشارکت در این پلتفرم واریز یا استیکینگ کنند. در ادامه این فرآیند، کاربران می توانند در فرآیند قرعه کشی یا تخصیص تضمینی شرکت کنند.

در اینجا ویژگی‌ها و سطوحی هستند که این لانچ‌ پد IDO در حال حاضر ارائه می‌کند:

  • برنز (1000 توکن BSCPAD): 1 بلیت قرعه کشی
  • نقره (2500 توکن BSCPAD): 3 بلیت قرعه کشی
  • طلا (5000 توکن BSCPAD): 7 بلیت قرعه کشی 
  • پلاتین (25000 توکن BSDPAD): تخصیص تضمینی (سهم استخر نقدینگی: 10)
  • الماس (50,000 توکن BSCPAD): تخصیص تضمینی (سهم استخر نقدینگی: 30)
  • الماس آبی (75000 توکن BSCPAD): تخصیص تضمین شده با دسترسی خصوصی (سهم استخر نقدینگی: 60)

 20 درصد از تخصیص پروژه بین برندگان قرعه کشی (سطوح برنز، نقره و طلا) تقسیم می شود. 80? باقیمانده بین سطوح تضمین شده (سطوح پلاتین، الماس و الماس آبی) تقسیم می شود.

ارائه آخرین پروژه ها در BSCPad

با توجه به اینکه این پلتفرم های عرضه کننده IDO در مارس 2021 (بین مارس 2019 تا آوریل 1400) عملیاتی شد، امسال به طور مداوم میزبان برخی از راه اندازی های صرافی غیرمتمرکز سازنده بوده است. به عنوان نمونه می توان به پروژه هایی مانند Revomon Medabots ،GameZone و AstroSwap اشاره کرد. همچنین لازم به ذکر است که ارزش برخی از این پروژه ها در طول فرآیند IDO نسبت به دوره انتشار اولیه تا 100 برابر افزایش یافته است.

پلتفرم سولانیوم مبتنی بر شبکه سولانا

پلت فرم سولانیوم مبتنی بر شبکه سولانا

سولانا که به عنوان "سریعترین بلاک چین جهان" نامگذاری می شود، یک پلتفرم قرارداد هوشمند نسل سوم است و اغلب به عنوان بزرگترین رقیب اتریوم در نظر گرفته می شود. با راه اندازی مین نت این شبکه در مارس 2020 (اواخر اسفند 1397 - اوایل فروردین 1400) شاهد انفجار قابل توجهی در اکوسیستم برنامه های غیرمتمرکز این شبکه بودیم که در حال حاضر بیش از 150 برنامه روی آن کار می کنند. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، اکوسیستم Solana نیز لانچ پد IDO خود را به نام سولانیوم راه اندازی کرده است. سولانیوم، یک لانچ پد تحت سولانا، به پروژه‌های اکوسیستمی این شبکه کمک می‌کند تا به راحتی منابع مالی و بودجه لازم را از طریق یک استخر نقدینگی غیرمتمرکز صرافی جذب کرده و توکن‌های IDO را به طور ایمن بین شرکت‌کنندگان توزیع کند.

نحوه اجرای لانچ ‌پد IDO Solanium

پلتفرم سولانیوم از یک سیستم استیک استفاده می کند که از مکانیزم هوشمندی برای تشویق حامیان بلندمدت استفاده می کند. کاربران برای شرکت در راه اندازی توکن های دیفای در سولانیوم باید توکن های xSLIM داشته باشند. این توکن را می توان با قرار دادن توکن مبتنی بر Solana (تحت عنوان SLIM) یا SLIM LP بدست آورد. کاربران با متعهد شدن به قفل کردن طولانی مدت توکن های SLIM یا SLIM LP، توکن های xSLIM بیشتری دریافت می کنند. مقدار دقیق xSLIM دریافتی به تعداد توکن های SLIM یا LP های SLIM واریز شده و دوره زمانی مشخص شده برای تراکنش بستگی دارد. بسته به تعداد xSLIM های صادر شده، یکی از پنج سطح مشارکت زیر به کاربران اختصاص داده می شود:

  • سطح 1 (100 توکن xSLIM): 1 بلیت قرعه کشی
  • سطح 2 (1000 توکن xSLIM): 12 بلیت قرعه کشی
  • سطح 3 (5000 توکن xSLIM): 100 بلیت قرعه کشی
  • سطح 4 (10,000 توکن xSLIM): تخصیص تضمین شده
  • سطح 5 (50,000 توکن xSLIM): سهم بزرگتری از تخصیص تضمین شده

همانطور که می بینید، سطوح مشارکت 1 تا 3 این لانچ پد IDO مستلزم شرکت در قرعه کشی و برنده شدن موقعیت مشارکت در هر یک از فرآیندهای عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز بوده و زمانی است که سطوح 4 و 5 هر دو از حقوق تخصیص تضمین شده برخوردار هستند.

برای کسب اطلاعاتی در زمینه دنیای رمزارزها و آموزش ارز دیجیتال، بر روی لینک کلیک کنید.

راه اندازی پروژه های جدید در لانچ پد سولانیوم

راه اندازی پروژه های جدید در لانچ پد سولانیوم

 لانچ پد سولانیوم IDO میزبان راه اندازی پروژه های مختلف در زمینه های مختلف نوآورانه مانند بازی، دیفای و NFT بود. برخی از پلتفرم های عرضه کننده IDO در این پروژه عبارتند از Port Finance، Cyclos و CropperFinance. 

پالس پد مبتنی بر پالس ‌چین

PulseChain، یکی از پلتفرم های عرضه کننده IDO و یک فورک اتریوم آینده است که به عنوان یک "شبکه خواهر" برای زنجیره اصلی اتریوم طراحی شده است. پالس ‌چین با ادعای قابلیت همکاری زنجیره ای متقابل با اتریوم و یک سیستم اجماع مبتنی بر اثبات سهام (PoS)، نرخ تورم صفر و مکانیزم سوزاندن تهاجمی، قصد دارد برنامه های غیرمتمرکز را کارآمدتر و مقرون به صرفه تر با اثرات زیست محیطی کمتر اجرا کند.

اگرچه PulseChain یک تازه وارد است اما لانچ پد IDO خود را به نام PulsePad نیز راه اندازی کرده است. این پلتفرم به گونه ای طراحی شده است که راه اندازی کارآمد اکوسیستم پالس چین را از طریق موج اول پروژه های با کیفیت بالا با ارائه یک روش ساده تامین مالی جمعی یا به عبارت ساده تر، راه اندازی می کند. لانچ پد IDO همچنین دارای یک راه حل اختصاصی بریج است که به کاربران امکان می دهد به راحتی دارایی ها را از اتریوم به پالس چین منتقل و در IDO ها شرکت کنند.

لانچ پد پالس چین IDO چگونه کار می کند؟

به دلیل استفاده ساده، PulsePad کاربران را بر اساس تعداد توکن‌های PLSPAD به سه سطح مشارکت تقسیم می‌کند.

این سطوح عبارتند از:

  • کاوشگر پالس (50,000 توکن PLSPAD): سهم استخر Taddigini (10)
  • رهبر پالس (125000 توکن PLSPAD): سهم استخر نقدینگی (28)
  • دوراندیش پالس (250,000 توکن PLSPAD): سهم نقدینگی (60)

همه شرکت کنندگان این لانچ پد IDO تضمین می شوند که در هر IDO شرکت کنند. تنظیم مبالغ تخصیصی هم به کل مبلغ تخصیص یافته به پلتفرم و هم به سطح کاربر بستگی دارد. هر یک از این سطوح کاربری بخشی از استخر نقدینگی موجود را تشکیل می دهند. مالکان سطح کاربر کاوشگر ضربه کمترین مقدار تخصیص یافته را دریافت می کنند. در همین حال، صاحبان سطح کاربری دوراندیش پالس بیشترین سهم را دارند. کسانی که به بالاترین سطح مشارکتی کمک می‌کنند، می‌توانند به فروش انحصاری پروژه‌های منتخب نیز دسترسی داشته باشند.

راه اندازی پروژه های جدید در پالس پد

پالس پد از پلتفرم های عرضه کننده IDO

پالس پد، یکی ازپلتفرم های عرضه کننده IDO بوده که اخیرا راه اندازی شده است تا به امروز میزبان پروژه ای نبوده است اما با توجه به اینکه این پروژه توسط تیم پشتیبانی BSCPad و TRONPad پشتیبانی می شود، کاربران می توانند انتظار بخشی از بهترین پروژه ها را در این پلتفرم IDO داشته باشند.

CARDStarter بر اساس کاردانو

کاردانو یکی از پلتفرم های عرضه کننده IDO و مبتنی بر قرارداد هوشمند است که از دفتر کل توزیع شده بلاک چین اثبات سهام و پرسرعت پشتیبانی می‌کند. این پلتفرم اخیرا هارد فورک آلونزو را تکمیل کرده است. این هارد فورک ویژگی های قرارداد هوشمند شبکه را فعال می کند و به توسعه دهندگان شخص ثالث اجازه می دهد تا برنامه های غیرمتمرکز خود را ایجاد و ثبت کنند.

اگرچه قابلیت های قراردادهای هوشمند کاردانو تنها در چند ماه اخیر منتشر شده است اما شاهد گسترش حوزه برنامه های غیرمتمرکز این شبکه و ارائه طیف گسترده ای از ابزارها، محصولات و خدمات بر روی این بلاک چین بوده ایم. به عنوان مثال می توان در مورد بازارهای NFT، اپلیکیشن های دیفای و بازی های مختلف مبتنی بر این شبکه صحبت کرد.

از آنجایی که کاردانو در میان پلتفرم‌های دارای قرارداد هوشمند (پس از اتریوم، بایننس امارات چین و سولانا) رتبه چهارم را دارد، لانچ پدهای مختلفی مانند ADAPad و CARDStarter نیز از این شبکه پشتیبانی می‌کنند. با وجود تمام این نظرات، این لانچ پد IDO را می توان برجسته ترین پلتفرم انتشار اول برای پروژه های مبتنی بر کاردانو دانست؛ با توجه به اینکه کاردااستارتر تاکنون بهترین فرآیندهای انتشار اول را در این مسابقه انجام داده است.

لانچ پد IDO کاردااستارتر چگونه کار می کند؟

لانچ پد IDO یکی از پلتفرم های عرضه کننده IDO

 از نظر الزامات مشارکت، کاردااستارتر در دسته لانچ پد قرار می گیرد که استفاده از آنها بسیار ساده است. کاربران برای شرکت در قرعه کشی ها باید حداقل 100 توکن کارت روی این پلتفرم قرار دهند و در صورت استیک حداقل 1500 توکن کارت، تخصیص تضمینی نیز دریافت خواهند کرد. 8 سطح شریک کاردااستارتر موجود، الزامات استیکینگ آنها و ویژگی هایی که ارائه می دهند به شرح زیر است:

سطوح مورد نیاز برای شرکت در قرعه کشی:

  • مجردها (100 توکن کارت): 25% شانس برنده شدن و سهم گرفتن
  • اجباری (500 توکن کارت): 25% شانس برنده شدن برای گرفتن سهام
  • سفرها (100 توکن کارت): 50% شانس برنده شدن برای به دست آوردن سهام

سطوح تضمینی برای خرید سهام:

  • سربازان (1500 توکن کارت): تخصیص تضمین شده برای دریافت 2 برابر سهم اختصاص داده شده برای IDO
  • شاهان (4500 توکن کارت): ضمانت تخصیص 6 برابری سهم تخصیص یافته به IDO
  • شاه پیک (9000 توکن کارت): 12 برابر ضمانت تخصیص سهم تعیین شده برای IDO
  • شاه پیک (16000 توکن کارت): تخصیص تضمینی 22 برابر سهم تخصیص یافته به IDO
  • انفرادی (20,000 توکن کارت): 28 برابر ضمانت تخصیص سهم تخصیص یافته به IDO

الزامات شرکت در پروژه های این لانچ پد IDO چندین بار تغییر کرده است. 

برای کسب اطلاعاتی در مورد نحوه ثبت نام در صرافی بینگ ایکس و معامله در آن، بر روی لینک کلیک کنید.

راه اندازی پروژه های جدید در کاردااستارترم

پلتفرم کاردااستارتر یکی از پلتفرم های عرضه کننده IDO بوده و با موفقیت میزبان بیش از دوازده IPO صرافی غیرمتمرکز است. در حال حاضر پروژه های زیادی در حال راه اندازی این پلتفرم هستند. برخی از موفق‌ترین فرآیندهای لانچ پد IDO در حال حاضر عبارتند از: Ridotto و Paribus. توکن های هر دو پروژه با قیمتی بسیار بالاتر از قیمت در زمان عرضه اولیه معامله می شوند.

TRONPad بر اساس ترون

TRONPad بر اساس ترون

Tron یکی از پلتفرم های عرضه کننده IDO و جزو پنج پلتفرم برتر قرارداد هوشمند است و به دلیل سرعت بالا و صرفه جویی در هزینه، یکی از محبوب ترین گزینه ها برای توسعه دهندگان برنامه های غیرمتمرکز است. شایان ذکر است که این بستر همچنین مهد بسیاری از پروژه های جدید است که اکثر آنها در مرحله راه اندازی اولیه صرافی غیرمتمرکز میزبانی می شوند.

TRONPad، اولین لانچ پد IDO مبتنی بر ترون، از زمان راه اندازی خود در آوریل 2021 (اواخر آوریل و اوایل می 1400) میزبان بیش از ده ها IDO بوده است و با سرعت بالایی توسعه یافته است و به عنوان محبوب ترین لانچ پد جایگاه را به خود اختصاص داده است.

 Launchpad IDO ترون پد چگونه کار می کند؟

این پلتفرم مانند بسیاری از لانچ پدهای BlueZilla از سیستم دسترسی بر اساس سطوح کاربری استفاده می کند و این رویکرد نحوه مشارکت کاربران در IDO های این پلتفرم را مشخص می کند. افرادی که دارای این سطوح کاربری هستند، در صورتی که حداقل 50,000 توکن TRONPAD را در اختیار داشته باشند، از تخصیص تضمین شده در هر یک از فرآیندهای عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز بهره مند خواهند شد. علاوه بر این، سطوح کاربری دیگری نیز وجود دارد که می توانید با استیک کردن حداقل 15000 توکن در قرعه کشی شرکت کنید.

الزامات و مزایای فعلی استیکینگ برای هر یک از سطوح TRONPad به شرح زیر است:

  • زمین (15000 توکن TRONPAD): 1 بلیط قرعه کشی
  • ماه (50,000 توکن ترونپاد): تخصیص تضمینی 10 سهم دریافتی
  • Mars (200,000 توکن TRONPAD): تخصیص تضمینی با مقدار سهام دریافتی 45
  • خورشید (500,000 توکن TRONPAD): تخصیص تضمینی 70 سهم که از طریق دسترسی ویژه به دست آمده است.

10 درصد از مبلغ سهام IDO به برندگان قرعه کشی اختصاص می یابد که در این فرآیند 85 درصد از مبلغ تخصیص به صورت مشترک بین دارندگان سطح تخصیص تضمین شده تقسیم می شود و 5 درصد مابقی برای عموم آزاد خواهد بود. از جمله افرادی که دسترسی عمومی به این سهام خواهند داشت، می توان به کسانی اشاره کرد که با انجام اقدامات ساده به رشد پروژه کمک می کنند.